zakelijke gebruikers


ABN AMRO MeesPierson Filantropie Advies

ABN AMRO MeesPierson biedt sinds oktober 2012 onafhankelijk en op maat gesneden advies aan klanten die willen doneren aan goede doelen. Het advies is beschikbaar voor alle 25.000 klanten van de private bank, die allemaal een vermogen hebben van minimaal een miljoen euro. De specialisten van ABN AMRO MeesPierson Filantropie Advies

helpen klanten bij het bepalen van een persoonlijke geefmissie en geefstrategie. Ze brengen overzicht door middel van een persoonlijk goede doelen rapport of projectenrapport. En ze kunnen helpen bij het oprichten van een eigen stichting of fonds op naam. De private bank werkt samen met de Kenniscentrum Filantropie en benut in haar advies de beschikbare informatie over goede doelen. Klanten bepalen zelf hoeveel ze voor het advies betalen. Een kwart van de opbrengsten daarvan besteedt ABN AMRO MeesPierson zelf aan liefdadigheidsprojecten.





Charity Service Van Lanschot

Kenniscentrum Filantropie ondersteunt ook de Charity Service van Van Lanschot bankiers. Deze Charity Service helpt haar klanten bij hun afwegingen en keuzes op het gebied van filantropie. Dit filantropisch adviestraject bestaat uit zeven stappen. In het adviesrapport staat ook informatie over de geselecteerde goede doelen die in lijn liggen met de geefwensen van de klant. Bij het selecteren is onafhankelijkheid van de informatie essentieel; daarom werkt Van Lanschot bankiers graag samen met Kenniscentrum Filantropie. 

 

Met vermogensregie maakt Van Lanschot bankiers de haalbaarheid van de wensen en doelstellingen van haar klanten inzichtelijk. Regelmatig constateren de adviseurs dat filantropie een belangrijk gespreksonderwerp is. Het is niet eenvoudig om doelbewust en betekenisvol aan goede doelen te geven. Van Lanschot adviseurs beginnen daarom altijd met een plan waarin de persoonlijke, maatschappelijke doelstellingen en de eigen financiële wensen en mogelijkheden zijn verwerkt. De Charity Service is daarom een integraal onderdeel van vermogensregie en deze wordt actief aan hun klanten aangeboden.















Nationale Goede Doelen Test

Stichting Nationale Goede Doelen Test (SNGDT) lanceerde in 2005 de eerste versie van haar online test. De Nationale Goede Doelen Test ondersteunt donateurs bij het vinden van een passend goed doel, maakt doneren makkelijk, vergroot de transparantie in de sector en bevordert prestatiegericht denken en handelen bij goede doelen. In 2012 lanceerde NGDT de versie 2.0 van deze test, die gebruikersvriendelijk is en goede doelen rangschikt op basis van een score die een indicatie geeft voor impact. 


Deze score is gebaseerd op de Performance Prediction Scan die het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy en Kenniscentrum Filantropie samen hebben ontwikkeld. Aangevuld met de uitkomsten van een enquête onder tachtig directeuren van goede doelen organisaties. Dit laatste onderzoek is uitgevoerd door de Stichting Nationale Goede Doelen Test.
Stichting Nationale Goede Doelen Test gebruikt real-time de informatie van goede doelen uit  de kennisbank van Kenniscentrum Filantropie. Dit bespaart goede doelen tijd omdat zij slechts aan één centraal punt informatie hoeven te verstrekken.

 

In 2015 heeft marketingbureau Pepperminds de rechten van de Nationale Goede Doelentest overgenomen.


Nationale Goede Doelen Test

Erasmus Centre for Strategic Philanthropy

Het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy (ECSP) ontwikkelde op verzoek van Kenniscentrum Filantropie de Performance Prediction Scan (PPS) die het mogelijk maakt de kans op positieve maatschappelijke prestaties van verschillende goede doelenorganisaties te vergelijken. De PPS is door Kenniscentrum Filantropie geïntegreerd in de kennisbank. In de kennisbank filantropie wordt informatie verzameld over hoe goede doelen presteren op de PPS en maakt deze informatie helder inzichtelijk door het gratis beschikbaar te stellen voor het publiek op via bijvoorbeeld de Goede Doelen Monitor. Het ECSP doet regelmatig onderzoek op de PPS gegevens uit de kennisbank, met het doel de methodiek te verdiepen en een positieve impuls aan de sector te geven.
Erasmus Centre for Strategic Philanthropy

NRC Media

De jaarlijkse NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC Media en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep en het professionaliseren van de advertentieuitingen. NRC Media is zich ervan bewust hoe belangrijk donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs zijn voor de goede doelen in Nederland. NRC Media bereikt doordeweeks met nrc.next gemiddeld 300.000 lezers en met NRC Handelsblad gemiddeld 500.000 lezers; in het weekend 700.000 lezers. NRC Media kent haar lezers goed en kan vanuit die ervaring en kennis goed inschatten hoe effectief een goede advertentie kan zijn. In combinatie met het bereik kan NRC Media daarom de Nederlandse goede doelen helpen om hun boodschap een maximale impact te laten hebben

Met de NRC Charity Awards worden alle Nederlandse charitatieve instellingen (die ingeschreven staan in de kennisbank van Kenniscentrum Filantropie) uitgedaagd om hun beste advertentie in te sturen naar NRC Media.


NRC Charity Awards

Lenthe

Lenthe Publishers is opgericht in 1995 en is vanaf haar start actief als uitgever van media en organisator van evenementen op het terrein van charitas, filantropie en non-profits. Zij is uitgever van de online nieuwsbrief Filanthropium en heeft het Forum Filanthropium opgericht, een denktank voor leiders in en rond de filantropische sector in Nederland.

In 2014 is Lenthe begonnen met het uitgeven van ‘De Dikke Blauwe’. Een sectorbrede gids met een journalistiek overzicht van het filantropische landschap in Nederland. In deze gids is ook een 'Hot Hunderd' lijst gemaakt van de meest invloedrijke bestuurders en directeuren. Hiervoor is de data van Kenniscentrum Filantropie geraadpleegd.

Ook de tweede editie van de Dikke Blauwe in 2015 is mede tot stand gekomen door de data uit de kennisbank.



Walburg Pers

Uitgeverij de Walburg Pers is opgericht in 1901 en gespecialiseerd in het uitgeven van boeken die zich richten op historie. Door de jaren heen hebben zij daarnaast veel uitgaven, die slechts voor een beperkte doelgroep interessant zijn, een kan gegeven.

Het Kenniscentrum Filantropie werkt sinds 2012 samen met Walburg Pers. In het Fondsenboek en de FondsenDisk zijn vermogensfondsen opgenomen die in de kennisbank geregistreerd staan én hebben aangegeven hierin opgenomen te willen worden.


Sinds 1 januari 2014 heeft Walburg Pers ook de FondsenApp uitgebracht. Deze digitale versie van het Fondsenboek vergroot de zoekmogelijkheden en maakt zoeken on-the-go gemakkelijk.

Buckaroo

Als betaalinstelling verzorgt Buckaroo geautomatiseerde betalingsverwerking inclusief de uitzonderingen gekoppeld aan een internetbankieromgeving. Deze uitzonderingen zullen verschillen. Het kan gaan om doorlopende donateurs, actie gerelateerde donaties of inspanningen door derden. De betaalmethoden die een Goed Doel daaraan wil koppelen kunnen ook variëren (iDEAL, creditcard, SEPA Direct Debit, PayPal etc.).


Sinds haar oprichting stelt Buckaroo Goede Doelen in de gelegenheid om tegen gereduceerde tarieven gebruik te maken van haar diensten. De afgelopen jaren zijn deze diensten een standaard onderdeel geworden voor Goede Doelen om donateurs in staat te stellen een financiële bijdrage te leveren aan het Goede Doel of een specifieke actie. Wij ondersteunen Kenniscentrum Filantropie hierin graag en geloven in het bundelen van onze krachten op het gebied van Goede Doelen.