Copy
Blijf ook in de zomermaanden zichtbaar
View this email in your browser
In deze nieuwsbrief

Welkom bij Kennisbank Filantropie! In deze nieuwsbrief leest u hoe u uw organisatie onder de aandacht kunt brengen van toekomstige donateurs en over het onderzoek Geven in Nederland van de Vrije Universiteit.

Nijmeegse 4-daagse

Van 21 tot 24 juli 2015 is alweer de 99ste editie van de Nijmeegse Vierdaagse. Loopt u, of een bekende van u, mee in de Vierdaagse, gebruik dit dan om meer aandacht voor uw organisatie te generen. Zo kunt u een t-shirt van uw organisatie aantrekken om aandacht voor uw doel te genereren en andere lopers te vertellen over wat uw organisatie doet. Neem ook een aantal folders mee, zodat mensen deze na kunnen lezen (beperk dit tot 1 a4tje zodat mensen dit makkelijk in hun zak kunnen steken).
 


Onderzoek Geven in Nederland 2015

Op 23 april werd het nieuwe onderzoek van Geven in Nederland gepresenteerd. Dit is alweer de 10de editie van dit onderzoek naar het geefgedrag aan de filantropische sector in Nederland. Lees hier de bevindingen van het onderzoek.


Heeft u uw jaarcijfers al geüpload?

Maximaal zes maanden na het aflopen van het boekjaar moeten de jaarcijfers van uw organisatie gepubliceerd worden op uw ANBI-pagina. Voor veel organisaties ligt deze deadline op 1 juli. Zorgt u ervoor dat u de jaarcijfers op tijd bekend maakt? Log in om uw jaarcijfers te uploaden.


Crowdfunding steeds populairder

Uit de sectoranalyse van 2014 bleek het al (zie nieuwsbrief 'de analyses van 2014'). Donateurs geven steeds vaker aan concrete projecten en bekenden. Lees hier wat crowdfunding voor uw organisatie kan betekenen.


Belastingdienst controleert ANBI's

Sinds januari 2014 is de ANBI-publicatieplicht ingevoerd. Deze ANBI-publicatieplicht houdt in dat de gegevens van de organisaties online zichtbaar moeten zijn voor derden. Het afgelopen jaar heeft de belastingdienst al verschillende ANBI-statussen ingetrokken omdat de organisatie niet voldeed aan de ANBI-publicatieplicht. Lees verder.


Commerciële activiteiten Kennisbank

De Kennisbank wordt regelmatig benaderd door commerciële partijen die gebruik willen maken van de database. De Kennisbank overweegt en beoordeeld deze aanvragen uiteraard zorgvuldig. Hierdoor moeten helaas veel verzoeken worden afgewezen. De commerciële initiatieven die uiteindelijk door de Kennisbank geaccepteerd worden hebben met elkaar gemeen dat de Kennisbank van mening is dat deze van nut kunnen zijn voor de organisaties die bij ons geregistreerd staan. Het gaat dan voornamelijk om mogelijkheden voor organisaties om onder de aandacht te komen van potentiële donateurs. Voorbeelden van recente initiatieven zijn onze samenwerking met SDU uitgevers, Whydonate en Pifworld.


Doet u mee aan de ProkkelSterrenslag?

Van 1 tot 6 juni organiseert de stichting Prokkel de Prokkelweek met op 1 juni de ProkkelSterrenslag. Prokkel is een stichting die mensen met en zonder verstandelijke beperking bij elkaar wilt brengen d.m.v. uiteenlopende initiatieven. Wilt u meer weten over deze bijzondere stichting, lees hier verder.


Snoepje van de maand

Velden gewijzigd
Heeft u de vragenlijst van de Kennisbank al volledig ingevuld? Dan heeft u waarschijnlijk gemerkt dat u bij een aantal velden maar een maximaal aantal karakters in kunt vullen. Omdat de gegevens van uw organisatie op verschillende websites zichtbaar zijn, willen wij graag dat de organisatie goed naar voren komt. Omdat deze websites maar een beperkte ruimte voor de velden hebben, hebben wij de vragenlijst hierop aangepast. Benieuwd of uw gegevens duidelijk getoond worden? Bekijk dan de informatie van uw organisatie in de Goede Doelen Monitor. Deze website laat zien hoe uw organisatie zichtbaar is voor toekomstige donateurs.


 

Copyright © 2015 Kennisbank Filantropie, All rights reserved.


unsubscribe from this list    update subscription preferences 

Email Marketing Powered by MailChimp